FAQ - Často kladené otázky

Aký druh odvápňovača používať a ako často?

Použitie odvápňovača závisí na tvrdosti vody a na frekvencii používania zariadenia.

  • Odvápňovací proces pri kávovaroch LaPiccola sa odporúča približne každých 14-30 dní alebo akonáhle stroj zníži svoj pôvodný výkon.
  • Automatické kávovary sú prevažne vybavené alarmom pre odvápnenie.

Prosím, používajte iba špeciálne odvápňovače určené pre kávovary. Všetko na odvápnenie a čistenie kávovaru nájdete v našej ponuke tu. Za žiadnych okolností nepoužívajte odvápňovače na báze amidosulfánu či kyseliny.

 

Aký účel má voľne uložené kruhové tesnenie na hrdle zásobníku vody?

Náhradné tesnenie, ktoré v prípade potreby jednoducho vymeníte.

 

Kávový “kohútik” je možné voľne otáčať a aj vytiahnuť. Je to v poriadku alebo sa jedná o závadu?

Kávový kohútik nie je pripevnený, aby sa dal jednoducho vyčistiť. Nejedná sa o závadu.

 

V nádržke kávovaru ostáva voda je to v poriadku?

V nádržke ostáva určité množstvo odpadovej vody po spravení každej kávy. Je to v poriadku.

 

Mám kávovar LaPiccola silver, môžem si objednať smart pody?

Nie, pody určené do kávovaru La Piccola Silver majú priemer 44mm tzv. E.S.E. pody, Smart Pody do kávovaru La Piccola SMART sú menšie.

 

Kúpil som si kávovar LaPiccola Smart a pody, po vložení podu sa nedá zatlačiť páka, čo mám robiť?

  • Nastavenie odporu páky: kde je páka hore, vrchnou striebornou časťou sa dá pootočiť do strany, tým nastavíte správny odpor pri zatlačení páky.
  • Pody, ktoré ste si kúpili nie sú určené pre SMART kávovary. SMART pody majú priemer 35mm, ak máte 44mm pody tak tie patria do kávovarov LaPiccola (E.S.E).

Kávovar „trhá“ pody, čo mám robiť?

  • Pravdepodobne ste nezvolili vhodnú veľkosť podov, skontrolujte priemer vnútra kávovaru a zakúpeného podu. Pre SMART kávovary kupujte SMART pody (35mm) pre E.S.E. kávovary kupujte E.S.E. pody (44mm).
  • Skontrolujte, či je na spodnej časti vnútra kávovaru vložené sitko.

 

Zabudol som vypnúť kávovar, bol zapnutý 24h a viac ... môže sa pokaziť?

Kávovar sa nepokazí, dlhodobé zapnutie však môže mať vplyv na skoršie opotrebovanie gumeného tesnenia pod hlavou kávovaru.

Zabudol som vybrať pod po urobení kávy a vyschol v kávovare, čo mám robiť?

Ak pod zabudnete ihneď po urobení kávy vybrať z kávovaru tak ho NIKDY nevyberajte ak v kávovare vyschne, mohol by sa roztrhnúť a káva sa vám vysype do vnútra kávovaru. V takomto prípade je potrebné zapnúť kávovar a spustiť ho, aby sa zaschnutý pod navlhčil, následne ho vyberte.

 

Kávovar len hučí a netečie z neho voda, čo mám robiť?

  • Kávovar môže byť zavápnený a je potrebné ho odvápniť prostriedkom proti vodnému kameňu podľa čistiaceho postupu (v návode na použitie – prípadne na stránke kúpy kávovaru je video návod).
  • Je možné, že sa pokazilo čerpadlo (nutná oprava v servise).

 

Káva tečie veľmi pomalým prúdom, čo mám robiť?

  • Jednotlivé druhy káv v E.S.E. podoch môžu byť namleté a naplnené s miernymi odchýlkami, čo môže spôsobiť rozličnú „rýchlosť“ výroby espressa.
  • Kávovar je zavápnený, je potrebné ho vyčistiť podľa návodu na použitie alebo na stránke kúpy kávovaru je video návod.

 

 

Nastavenia cookies

Používame súbory cookie, aby sme vám umožnili pohodlné prehliadanie webovej stránky a vďaka analýze prevádzky webovej stránky neustále zlepšovali jej funkcie, výkon a použiteľnosť

Nevyhnutné (vždy aktívne, nemožno vypnúť)
Tieto cookie sú potrebné na správne fungovanie webovej stránky
Analytické
Pomáhajú nám pochopiť, ako používate webové stránky. Môžeme ich použiť na zlepšenie
Profilovanie (marketing)
Vďaka týmto cookie súborom vám môžeme zobrazovať relevantný obsah a reklamy, ktoré pre vás môžu byť zaujímavé a užitočné